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Strategenhammer XI: Supply Shortage - Information and Rules

Missionen und sämtliche Informationen gibt es hier: >>>>Booklet<<<<

ITS-Event: HIER

Zusammenfassung
Format
Für dieses Turnier wird das folgende Format gespielt:
• 3 Runden
• 300 Punkte / 0 SWC
• Angepasstes ITS 15
• Extra: SUPPLY SHORTAGE

Missionen
In diesem Turnier werden die folgenden Missionen gespielt:
• Runde 1: Countermeasures
• Runde 2: Candy Double
• Runde 3: Aquisition

Zeitplan
Personen die Gelände für einen Tisch mitbringen bitte schon um 09:30 vorbeikommen um den noch aufbauen zu können. Für alle anderen bitte bis spätestens 10:00 Uhr vorbeikommen, damit wir pünktlich beginnen können.
Ablauf
• (09:30 - Gelände aufbauen)
• 10:00 - Begrüßung und Organisatorisches
• 10:30 - Erste Runde
• 12:45 - Mittagspause
• 13:30 - Zweite Runde
• 16:00 - Dritte Runde

Für jede Runde stehen insgesamt 2:15 Stunden zur Verfügung inklusive Vor- und Nachbereitung. Bitte versucht eure Spiele möglichst in der gegebenen Zeit zu beenden. Die Orga wird ausrufen wenn noch 45 bzw. 15 Minuten Spielzeit verbleiben.
Der Einsatz von Schachuhren o.ä. ist nicht vorgeschrieben. Wenn ihr diese nutzen wollt sprecht dies im vornherein mit eurem Gegner ab.

Tische
Missionsmarker sowie Gelände können für drei Tische gestellt werden. Je nach Spieleranzahl würden wir uns also freuen, wenn einige von euch ihr eigenes Gelände mitbringen würden.
Teilnehmer die einen Tisch mitbringen erhalten ein Freigetränk.

Sonderregeln

Hard Mode
Teilnehmer können sich entscheiden im Hard Mode teilzunehmen. In diesem Fall müssen sie den folgenden Regeln folgen:
• Der Teilnehmer kann nur eine einzige Armeeliste benutzen.
• Die Armeeliste wird von der Orga erstellt. Hierzu muss eine Liste an verfügbaren Miniaturen zur Verfügung gestellt werden.
• Der Teilnehmer bestimmt mit welcher Fraktion/Sektorial er teilnehmen will.
• Die Orga stellt die Liste zur Verfügung mit hinweisen, welche Einheiten mit Proxies dargestellt werden sollen.
• Die Armeeliste darf nicht weiter verändert werden, mit Ausnahme der Zusammensetzung der Kampfgruppen.
Wenn ein Teilnehmer im Hard Mode spielen will, muss er sich bis spätestens zum 10.09.2024 bei der Orga melden.

Belohnung
Teilnehmer die im Hard Mode gespielt haben erhalten einen zusätzlichen Preispick vor allen anderen Teilnehmern. Wenn mehrere Teilnehmer im Hard Mode gespielt haben wird dieser Pick in Platzierungsreihenfolge vorgenommen.

Supply Shortage
With this Extra, players have 0 SWC, regardless of the number of Points available during List Building. In addition, the following rules apply:
• Units that generate additional SWC do so as normal, but a maximum of 1 SWC can be generated that way for the Army List.
Hacking Support:
• After finishing Deployment, each player can choose a Unit in their Army List that possesses the Killer Hacking Device Piece of Equipment. That Unit can replace it (Including all Upgrades) with the Hacking Device (UPGRADE: Zero Pain) Piece of Equipment without costing additional Points or SWC.
• The Unit has not to be placed on the table as a Model or a Marker, but the information, which Unit has replaced their Killer Hacking Device, must be noted down and revealed to the adversary as soon as the Trooper is placed on the table as a Model.
• Factions, that have no access to a Unit with the Killer Hacking Device Piece of Equipment that costs 0 SWC, can instead choose a Unit possessing the Forward Observer Special Skill and replace it with the Hacking Device (UPGRADE: Zero Pain) Piece of Equipment and Hacker Special Skill.

Limited Insertion
A player fielding an Army List only containing one Combat Group benefits from the following boni:
• Their Lieutenant possesses the Counterintelligence Special Skill without costing additional Points or SWC.
• During the Order Count phase of each of their own player turns, the player regains one Command Token they have previously spend

Defensive Deployment
The Strategic Use of Command Tokens is changed as follows:
The player who has the second Player Turn can make Strategic Use of Command Tokens in the Tactical Phase of the adversary’s first Player Turn. By spending one single Command Token at the end of the adversary’s Order Count, they can do all of the following:
• Remove two Regular Orders from the adversary’s Order Pool, for this Turn only. The player using the Command Token will decide from which Combat Group or Groups the Orders will be removed from.
• Prevent the adversary from using more than one single Command Token during their first Turn.
• Up to two Trooper from that player’s Army List can activate the Suppression Fire State (along with their Peripherals, if they are a Controller), following the Activation rules of the State.

Laser Guidance
The following requirements are added to BS Attacks using the (Guided) trait:
• The Target of a BS Attack using the Guided Trait has to be within LoF of an allied trooper possessing the Forward Observer Special Skill or within ZoC of an allied trooper possessing the Spotlight Hacking Program.
• The LoF and ZoC of these troopers count as danger zone regarding Guts Rolls.

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